Friday, April 11, 2008

sakal traşı

Sakal traşı ile aram hiç iyi olmadı.
Tıp fakültesini, hemen hemen hiç kesmediğim uzun sakallı halimle bitirdim.
Köyde çalışırken ya da asistanlığım sırasında da haftada iki gün(Genellikle Pazartesi-Çarşamba) traş olmakla birlikte dinci partilerin iktidara gelince memurlara sakalı serbest bırakacakları konusunda bir umut besliyordum.

Uzmanlığımı aldıktan bir süre sonra haftaiçi hemen hergün traş olmaya başladım.
Geçenlerde ise kırkımdan sonra hayatımda ilk kez bir Pazar günü traş oldum.
Buna son zamanlarda günlük hayatta yüzyüze geldiğim insanların; özellikle belli yaşın üstündekilerin temiz traşlı olmasının bende daha olumlu bir izlenim bıraktığını farketmem sebep oldu.
Şimdilik haftasonları düzenli traş olmamakla birlikte, eskiden bana anlaşılmaz gelen, uzun tatillerde bile her sabah traş olan hemcinslerimi biraz olsun anlamaya başladım.

Geç kalmış mıyım? Hayır, gençlere kirli sakal yakışıyor.

3 comments:

Çağlar said...

Bende haftasonu nadir traş olanlardanım. Erkeklerde banyodan önce ve ya sonra sakal traşı olmakda değişiyor. Bazı arkadaşlarım kesin sonra bazıları önce oluyorlar. Birde elektrikli makinayla olmaya karşı olanlar var. Bende onlardan birisiyim. Bazı şeyler klasik kalmalı.

ssbb said...

Jilet ustura gibi kesici malzemelerin kulllanımının erkeklerin savaşçı ruhunun son kalıntısı olduğu, elektrikli traş makinesi kullananların bu duyguyu katybettiği de söylenir:)

endiseliperi said...

ben kirli sakal seviyorum. erkeklerde ilgisi kendi görüntüsünden uzaklaşmış, dalgınlaşmış hali sevimli buluyorum. traş, ütülü kıyafetler, renk uyumu, kokular filan... ne bileyim hiç ilgimi çekmiyor. (hem traş olunduğunda, sakal yeni çıkmaya başladığında, sadece kendi kolunuzu acıtmakla kalmaz o sakal.) indiana jones'un harrison ford'u mesela, şahane:) bu yüzden bora'ya diyorum ki, n'olur traş olma. o yine de zaman zaman gidip traş oluyor. temizlenmiş filan hissediyor sanırım. ama kırkından sonra, yer yer ak düşmüş, yer yer sararmış, kızıllaşmış sakalın yerini hiç bir şey tutamaz derim.

 
Site Meter